Mijn printer wordt niet gedetecteerd in verschillende Epson Apps sinds de upgrade naar macOS 15 Sequoia

Geldt voor

Elk Epson-product dat door de onderstaande programma's wordt ondersteund:

  • Epson Installer (Setup Navi)
  • ReadyPrint Utility
  • Epson Firmware Updater
  • Epson Connect Printer Setup
  • Epson Print Admin Notifier
  • Epson Printer Driver
  • Epson PC-Fax
  • ICA Driver
  • Epson Data Collection Agent
  • Garment Creator 2

Uitleg

Wanneer je een Epson-toepassing en product op macOS Sequoia gebruikt via een netwerkverbinding, kan de toepassing het product mogelijk niet identificeren. Hierdoor kan het product mogelijk niet worden toegevoegd en gebruikt. Dit kan gebeuren als je geen toestemming geeft voor 'Toestaan' toegang tot het lokale netwerk wanneer het betreffende dialoogvenster verschijnt.

Volg een van de twee onderstaande oplossingen om dit probleem op te lossen:

Oplossing 1

  1. Ga op macOS naar Systeeminstellingen > Privacy & beveiliging > Lokaal netwerk.
  2. Zoek de betreffende applicatie in de lijst en schakel de betreffende schakelaar in. Zoek bijvoorbeeld 'Epson Installer' en zet deze op 'Aan'.

Oplossing 2

  1. Verwijder de betreffende applicatie van uw apparaat.
  2. Start uw apparaat opnieuw op.
  3. Installeer de app opnieuw en zorg ervoor dat u 'Toestaan' selecteert wanneer het pop-up dialoogvenster verschijnt.