Sportmarketingbureau SEE Marketing is volledig ontzorgd door Print365

Printen voor een vast bedrag per maand, alles inclusief!

Sportmarketingbureau SEE Marketing is volledig ontzorgd door Print365

Urban Sportmarketingbureau SEE Marketing is ontstaan uit een bekend team van straat- en freestylevoetballers. Enkele teamleden merkten dat ze dezelfde ideeën hadden over het bereiken van jongeren, en wilden draag graag meer mee doen. SEE Marketing werd geboren.

En het werd een succes: het bureau hielp al een keur aan grote (sport)merken met het ontwikkelen van marketingconcepten om een jonge doelgroep beter aan te spreken. Maar het team is klein, dus tijd voor technische (rand)zaken is er nauwelijks. Print365, het alles-in-één printprogramma van Epson bleek de ideale oplossing. Directeur Pim Feelders vertelt waarom.

SEE, dat twee vaste medewerkers en afwisselend drie of vier stagiairs telt, printte jarenlang alles met een ‘huis-tuin-en-keuken’ kleurenprinter. “Enorm vervelend daaraan vond ik het verwisselen van de toners”, zegt Feelders. “Het leek echt alsof die steeds sneller leeggingen. Voor mijn gevoel bleef ik bezig met omwisselen.” Hij had het geluk dat SEE Marketing een pand deelt met een IT-dienstverlener. “Dat scheelde enorm bij technische problemen. Het werd daardoor een kwestie van de gang oversteken, en heel hard ‘help!’ roepen. Daarom hoefde ik gelukkig nooit met een printer naar de winkel terug als er problemen mee waren. Door de jaren heen heeft me dat een flink aantal ritjes en geld bespaard.”

Professionaliseringsslag

Toen SEE Marketing afgelopen jaar projectbureau van een stichting werd, en er vier vaste werkplekken bij kwamen, moesten de faciliteiten ook navenant zijn. Het bleek het duwtje in de goede richting dat Feelders nodig had voor een professionaliseringsslag. “Het irriteerde op een bepaald moment toch wel. Ik kan een heleboel zelf, maar ik ben niet technisch aangelegd. En ik had eigenlijk gewoon geen zin meer in het gedoe”, stelt Feelders vast. “Dus de groei die het bureau doormaakte, kwam op het goede moment: ik ben toen serieus gaan kijken naar een goede printoplossing.”

Daarbij speelde het financiële aspect een belangrijke rol. “We zijn natuurlijk maar een klein bureau, en de middelen om een professionele printer aan te schaffen, heb ik niet. Evenals het budget voor het onderhoud van de printer, dat is er niet. Dus toen een kennis vroeg of ik geïnteresseerd was in Print365, was ik gelijk geïnteresseerd: dat ik een professionele printer kan leasen, is ideaal”, zegt Feelders. Bij Print365 betalen gebruikers een vast bedrag per maand. Daarvoor krijgen ze een printer die past bij hun verbruik, en worden verbruiksmaterialen automatisch toegezonden wanneer deze op zijn. Ook onderhoud- en reparatieservice vallen binnen het contract.

Goede ervaringen

“We hebben de printer nu een half jaar in gebruik, en mijn ervaringen met Print365 zijn echt uitstekend”, vertelt Feelders. “Het is prettig dat als de inkt op is, ik een mailtje krijg, en zonder dat ik iets hoef te doen vervolgens nieuwe inktkrijg toegestuurd. En de instructies zijn zo duidelijk, dat ik alles zelf probleemloos kan vervangen. En verder is de printer nog nooit stuk geweest, wat echt een verademing in vergelijking met onze vroegere situatie is. Hoeveel of weinig ik ook print, de printer doet het altijd.” Feelders kan zich daardoor echt op zijn kerntaken richten. “Mijn belangrijkste motief was gemak. Het technische geneuzel dat vaak met ICT-oplossingen gepaard gaat, vind ik echt een ramp. Op printgebied ben ik volledig ontzorgd, en dat is precies waar ik naar op zoek was.”

Gekozen pakket

SEE Marketing heeft gekozen voor de WorkForce Pro WF-8090 DTW met een Start bundel, goed voor 200 pagina's in kleur en 300 pagina's zwart-wit per maand.