Meijer Installatietechniek dringt verbruikskosten terug met Print365

Print365, dé alles-in-één zakelijke printoplossing

Meijer Installatietechniek dringt verbruikskosten terug met Print365

Meijer Installatietechniek is een full service installatiebedrijf voor particulieren en bedrijven in het MKB sector. Service en kwaliteit leveren staan bij Meijer, dat sinds 1985 bestaat, hoog in het vaandel. Er wordt in een jaar flink wat afgedrukt: werkbonnen, offertes, en factureringen, maar ook brochures voor klanten.

Tot voor kort gebeurde dat met een laserprinter, maar helaas vormden de verbruiksmaterialen van deze printer een grote kostenpost. Dit zorgde er uiteindelijk voor dat directeur Martin Meijer op zoek ging naar een goedkopere printoplossing.

“Je kunt voor 250 tot 300 euro al een laserprinter kopen, die zelfs in kleur afdrukt,” steekt hij van wal. “Dat is heel aantrekkelijk, tot je erachter komt wat je aan de toners kwijt bent. Op jaarbasis liep dat op tot wel 1300 euro. Toen de laserprinter kapot ging, ben ik dan ook rond gaan vragen of iemand een betaalbaar alternatief voor ons wist.”

Zuiniger, groener, goedkoper

Via een netwerkorganisatie kwam hij uiteindelijk in contact met een Digibord-ICT, een Epson-dealer die de oplossing bood: Print365, een alles-in-één zakelijke printoplossing, waarbij organisaties voor een vast bedrag per maand in hun printbehoeften worden voorzien. Alle bundels van PRINT365 zijn inclusief printer, verbruiksmaterialen en drie jaar on-site service. Print365 werkt uitsluitend met betrouwbare Epson-printers die beschikken over groene en betrouwbare inkjettechnologie. Deze technologie biedt bedrijven een besparing tot wel 96% op hun energieverbruik in vergelijking met kleurenlaserprinters en bovendien zorgen zakelijke inkjetprinters voor een aanzienlijke vermindering van de verbruiksmaterialen.

Meijer is dan ook zeer positief verrast door de zuinigheid van de inkjetprinter: “Laserprinters hebben de reputatie zuinig te zijn, maar de Epson-printer met RIPS (Replaceable Ink Pack System) geeft onze laserprinter het nakijken. We hebben al ruim 1500 afdrukken gemaakt, maar als ik naar de inktzakken kijk, is er nauwelijks iets verbruikt. De printer maakt niet gebruik van kleine inktpatronen die snel leeg zijn, maar van grote inktzakken die tienduizenden prints meegaan. Ideaal.”

Print365 portal

De online Print365-portal zorgt bovendien voor beter inzicht in het verbruik. “Ik heb geen tijd om bij te houden hoeveel prints we per dag maken, want we sturen enorm veel offertes uit. Omdat dat op de portal allemaal wordt bijgehouden, weet niet alleen ik, maar ook Print365 wanneer we nieuwe verbruiksmaterialen nodig hebben. Die worden vervolgens automatisch opgestuurd,” zegt Meijer. “Dat neemt mij bestelwerkzaamheden uit handen en bovendien heb ik op die manier goed inzicht hoever ik door mijn Print365-bundel heen ben. Als blijkt dat we structureel meer printen dan onze bundel toelaat, kunnen we eventueel ons contract opwaarderen naar een hogere bundel met meer prints.”

In gebruik

“We zijn nu drie maanden geabonneerd op Print365 en heel erg tevreden,” vertelt Meijer. “We betalen een vast bedrag per maand en staan niet voor onverwachte kosten, zoals de kosten voor verbruiksmaterialen of service. Daarnaast is de WorkForce Pro WF-R5690 printer erg snel en kwalitatief goed. Een groot voordeel is dat de machine over meerdere lades beschikt. Bij de vorige printer moesten we het briefpapier via de voorinvoer afdrukken. Nu hoeven we alleen nog maar de juiste lade te selecteren. Zo kunnen we klanten sneller en efficiënter van dienst zijn.”

Meijer is ook erg tevreden over de afdrukkwaliteit: “Bij onze oude laserprinter werden de kleuren toch een beetje flets. Het merendeel van onze afdruktaken is zwart-wit, maar soms hebben we bijvoorbeeld een brochure die we snel moeten afdrukken voor een klant. Die is door de inkjettechniek mooi diep van kleur.”

Helemaal van deze tijd

Met onze oude printer waren er ook vaak zorgen van andere aard. “Als het apparaat stuk was, had ik een probleem: want je koopt het spotgoedkoop in een winkel, maar bij technische mankementen moest er een dure monteur met hoge voorrijkosten komen,” zegt Meijer. “Die tijden zijn echter voorbij: service en onderhoud zitten bij het Print365-abonnement inbegrepen. Ik zie daarin wel een overeenkomst met mijn eigen sector. Dat is écht iets van deze tijd - zo’n zorgeloos all-in servicecontract. Mensen willen dat bij een nieuwe cv-ketel ook: dat ze bij gedoe iemand kunnen bellen die het probleem snel en goedkoop verhelpt.”