Werknemers onthullen de nachtmerries en geheimen van hun thuiskantoor

51 procent van de thuiswerkers geeft aan dat hun werkplek niet volledig voldoet aan hun eisen; velen hebben behoefte aan betere technologie voor hun thuiskantoor

Werknemers onthullen de nachtmerries en geheimen van hun thuiskantoor

Werknemers onthullen de nachtmerries en geheimen van hun thuiskantoor

51 procent van thuiswerkers geeft aan dat hun werkplek niet volledig voldoet aan hun eisen

Velen hebben behoefte aan betere technologie voor hun thuiskantoor

Uit nieuw onderzoek van Epson* blijkt dat hoewel thuiswerken sinds maart 2020 zeker is geëvolueerd, meer dan de helft (51 procent) van de mensen die thuiswerken het gevoel heeft dat hun werkplek niet volledig voldoet aan hun behoeften.

Maanden na de eerste lockdowns zegt meer dan de helft (55 procent) van de mensen dat ze vanuit allerlei locaties in het huis hebben gewerkt, waaronder slaapkamers, gangen, badkamers en toiletten, zolders en tuinen. Een noemenswaardige minderheid heeft zelfs in de auto gewerkt (6 procent).

Maar niet alleen het vinden van een plek om te werken is een uitdaging geweest. Meer dan de helft (52 procent) van de mensen heeft op andere oppervlakken dan op bureaus gewerkt. Dit omvat de vloer, dozen of kratten, strijkplanken, banken en bedden.

Thuiswerkers hebben ook veel afleiding ervaren. Bezorgdiensten lijken het grootste probleem te zijn: 64 procent van de mensen wordt tijdens belangrijke telefoontjes of taken weleens gestoord door de deurbel. Daarnaast wordt 30 procent afgeleid door een constante strijd met de verwarming. Het is ofwel te warm of te koud.

Mensen zoeken hun toevlucht ook in ongewoon gedrag; er zijn immers geen collega's in de buurt. Meer dan een derde (34 procent) heeft hun camera en microfoon weleens uitgeschakeld tijdens een vergadering om andere dingen te doen, zoals naar het toilet gaan of een drankje drinken. Nog eens een kwart (26 procent) heeft weleens een werkgesprek gevoerd in hun ondergoed of pyjama's, en 1 op de 20 (5 procent) geeft zelfs toe in slaap te zijn gevallen tijdens werkuren.

Misschien verklaren deze stress, afleidingen en ongewoon gedrag waarom 45 procent denkt dat hun motivatie zal afnemen als het thuiswerken op dezelfde voet verdergaat. Deborah Hawkins, directeur van de Office Group van Keypoint Intelligence, zegt hierover:“Motivatie en productiviteit worden op de proef gesteld in deze thuiswerkperiode. Degenen met de juiste uitrusting zijn niet al te zwaar getroffen. Maar als je niet de juiste kantoorapparatuur hebt, is de impact duidelijk voelbaar.”

Dit komt tot uitdrukking in het onderzoek: 38 procent van de respondenten geeft aan dat ze een nieuwe of betere stoel nodig hebben, 35 procent wil een betere display en meer dan een kwart (26 procent) zegt een nieuwe printer nodig te hebben. Nog eens 37 procent geeft aan dat ze meer of betere inkt of toner nodig hebben.

Deborah vervolgt: “Het is duidelijk dat thuiswerken niet langer slechts een tijdelijke situatie is. Na COVID verwachten we dat er in Europa een aanzienlijke vermindering van het aantal kantoorwerkdagen zal plaatsvinden. Werknemers zijn nu op zoek naar permanentere oplossingen. Sommigen verhuizen zelfs naar een nieuw woning, op zoek naar de perfecte balans tussen werk en privéleven en naar betere omstandigheden.”

Karl Angove, Vice President for Consumer Products bij Epson Europe, licht toe: “Thuiswerken is nu de norm voor veel mensen in heel Europa en zal de lokale lockdowns en de COVID-crisis overleven. Dit brengt allerlei uitdagingen, afleidingen en zorgen voor werknemers met zich mee. Kortom: thuiswerken kan stressvol zijn.

“Maar technologie hoeft geen deel uit te maken van die stress. Het is tijd om uw thuiswerkruimte naar een hoger niveau te tillen. De vele mensen die op dezelfde voet verder willen, moeten slim werken en de beste hulpmiddelen in overweging nemen. Het is belangrijk om technologie te vinden die geschikt is voor het doel, energie-efficiënt is en de kosten op langere termijn minimaliseert. Oplossingen zoals onze bekroonde EcoTank-printers zonder cartridges kunnen zeker helpen. Ze worden geleverd met voldoende inkt om tot 14.000 pagina's af te drukken 1, wat geld en tijd bespaart omdat het niet nodig is om steeds cartridges te vervangen. De installatie is simpel en bijvullen kan zonder morsen. Daarnaast zijn de printers zeer betrouwbaar en leveren hoogwaardige afdrukken, iedere pagina opnieuw.

“We roepen mensen op om met hun werkgever in gesprek te gaan als ze hulp nodig hebben – op het gebied van technologie of anderszins – zodat we allemaal productief en tevreden kunnen blijven thuiswerken.”

Hoewel de beperkingen in sommige regio’s zijn opgeheven, zal thuiswerken op een veel grotere schaal worden voortgezet dan voorheen. Naar schatting zal tegen het eind van 2021 25-30 procent van het personeel meerdere dagen per week thuiswerken. [i].

EINDE

Dit onderzoek werd uitgevoerd door Epson. In januari en februari 2021 werden 1000 thuiswerkende Epson-printereigenaren in 11 landen ondervraagd (Italië, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken).

1 Genoemde rendementen zijn geëxtrapoleerd op basis van de originele methodologie van Epson vanuit de in ISO/IEC 24712 of 29103 verstrekte afdruksimulatie van testpatronen. Genoemde rendementen zijn NIET gebaseerd op ISO/IEC 24711 of 20102. Genoemde rendementen kunnen variëren op basis van de afbeeldingen die u afdrukt, de papiersoort die u gebruikt, de frequentie van uw afdrukken en omgevingscondities zoals de temperatuur. Tijdens de eerste installatie van de printer wordt er een bepaalde hoeveelheid inkt verbruikt om de spuitkoppen van de printkop te vullen. Hierdoor is het rendement van de oorspronkelijk meegeleverde inktset lager.