KLEURRIJKE GEPERSONALISEERDE BEZOEKERSBADGE-PRINTER VROLIJKT BEZOEKERSERVARING OP

Epson helpt de bezoekerservaring bij de receptie van HEMA GmbH te verbeteren en biedt tegelijkertijd veilig beheer van bezoekersdocumenten dat aan de AVG-vereisten voldoet

KLEURRIJKE GEPERSONALISEERDE BEZOEKERSBADGE-PRINTER VROLIJKT BEZOEKERSERVARING OP

Epson heeft een kleurrijke en compacte bezoekersbadge-printer gelanceerd die is ontworpen voor receptiebalies en bezoekersgedeelten. De digitale ColorWorks C3500-badgeprinter werkt naadloos met de document management software voor bezoekers van een organisatie om te voldoen aan de 1AVG-vereisten voor een veiligere en persoonlijkere gebruikerservaring conform de wetgeving. 

Gastenboeken voor bezoekers worden na 2de implementatie van de AVG niet meer gebruikt en veel organisaties vervangen bestaande regelingen voor bezoekersbeheer door veiligere digitale oplossingen. De digitale ColorWorks bezoekersbadge-printer van Epson is ontworpen voor gebruik met management software voor bezoekersdocumenten om een veiligere, kleurrijke en gastvrije gebruikerservaring te bieden bij de receptie.

De compacte C3500 ColorWorks bezoekersbadge-printer van Epson maakt volledig aangepaste en gepersonaliseerde bezoekersbadges met verbeterde visuele identificatie, zoals een gastenfoto, barcodes en huiskleuren van het bedrijf.

HEMA Machine und Apparatus Protection GmbH produceert beschermingsuitrusting voor de bediening van zware machines en gebruikt de Epson ColorWorks-printer met geavanceerde management software voor bezoekers van Pridento VMS voor een meer gastvrije bezoekerservaring bij zijn kantoren in de buurt van Seligenstadt in Beieren, Duitsland.

HEMA verwelkomt veel bezoekers per dag en was op zoek naar een efficiënte, veilige en persoonlijkere oplossing voor bezoekersbeheer. Dankzij de digitale ColorWorks-printer van Epson kunnen badges en bezoekersdocumentatie van tevoren worden voorbereid om het ontvangstproces te versnellen. De registratiesoftware voor bezoekers is daarnaast gekoppeld aan een camera, waardoor elke bezoekersbadge gepersonaliseerd wordt met een foto van de bezoeker. De nieuwe registratiesoftware voor bezoekers bevat gezichtsherkenning om bezoekers te identificeren voor extra beveiliging en het afdrukken van gepersonaliseerde badges met barcodes.  

Nico Hechmann, Head of Systems bij HEMA, legt uit: “Onze bezoekers worden bij de receptie welkom geheten met kleurrijke, gepersonaliseerde ID-badges, die van tevoren worden geproduceerd, inclusief ons bedrijfslogo, een foto van de bezoeker en een barcode met het juiste toegangsniveau voor elke bezoeker.

 “We zijn ontzettend tevreden over onze nieuwe oplossing voor bezoekersbeheer en de digitale ColorWorks-badgeprinter van Epson die we onlangs hebben geïmplementeerd. De printer kon snel worden geïntroduceerd, is eenvoudig in gebruik en veilig, en bespaart zowel onze bezoekers als onze medewerkers tijd bij de receptie.”

Jacob Kallergis, productmanager – kleurenetikettenprinters, zei: “Epson werkt samen met verschillende ontwikkelaars die gespecialiseerd zijn in management software voor bezoekers om de bezoekerservaring bij de receptie te verbeteren. Het is algemeen bekend dat gastenboeken serieuze risico's voor organisaties kunnen vormen 3en bedrijven zijn vanwege strengere controles van privacy en databeheer conform de AVG op zoek naar manieren om hun procedures te vervangen, maar ze willen er tegelijkertijd voor zorgen dat hun bezoekerservaring positief, professioneel en gastvrij is.

“De ColorWorks-printer van Epson kan op de receptiebalie worden geplaatst, is eenvoudig te gebruiken en kan, wanneer deze wordt gecombineerd met management software voor bezoekers en aan een apparaat wordt gekoppeld zoals een tablet, relevante gastgegevens veilig opslaan terwijl hij kleurrijke en professionele gastenbadges afdrukt die hoogwaardige foto's van gasten, bedrijfslogo's en barcodes bevatten.” 

1. Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-europese-privacywetgeving/algemene-informatie-avg
2. Gastenboeken vormen ook een bedreiging van de privacy en gegevensberscherming. Een openbaar gastenboek betekent dat iedereen persoonsgegevens van andere personen kan bekijken. Als het boek wordt gestolen, zorgt dit voor een datalek bij een organisatie. De AVG legt strenge verplichtingen op met betrekking tot gegevensbeveiliging en -vertrouwelijkheid, waaronder een vereiste om persoonsgegevens te versleutelen en te zorgen voor continue vertrouwelijkheid van alle verzamelde persoonsgegevens. Organisaties die zich niet aan de AVG-wetgeving houden, kunnen boetes tot € 20 miljoen of 4% van de totale omzet ontvangen.
3. Papieren gastenboeken brengen verschillende risico's met zich mee, waaronder openlijke zichtbaarheid van de namen van anderen, de personen wie ze bezoeken, de plek waar ze werken en hun handtekeningen. Gastenboeken bieden daarnaast geen toestemmingsmogelijkheid, geen voorwaarden bij de verzameling van bezoekersgegevens en geen uitleg over hoe organisaties de gegevens in het boek gebruiken.